دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیامها، فکرها و احساسها. ما به هر جایی که میرویم و هر جایی که نگاه میکنیم، با پیامها درگیر هستیم. تبلیغات کاری کردهاست که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبهای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.
قبول ندارید؟ حتماً میگویید نه من همه این کارها را خودم کردهام؛ اما من میگویم از مقاومت کردن دست بردارید، چون دقیقاً چیزی است که اتفاق افتاده است. میتوانم با یک مثال برایتان ثابت کنم.
چند سال پیش که فروشگاههای اینترنتی نبودند و شما به دنبال یک هدیه زیبا برای دوست خود میگشتید، چه میکردید؟ مغازه به مغازه میگشتید تا یک هدیه زیبا پیدا کنید و هیچ اعتراضی هم نداشتید. تا اینکه یک عده آمدند و گفتند: ما فروشگاه اینترنتی داریم، بیا، ببین، مقایسه کن، خسته هم نشو! یک روش جدید خرید معرفی کردند و سبک خرید شما تغییر کرد. شما هیچوقت به این فکر نکرده بودید که فروشگاه اینترنتی قرار است کار شما را راحت کند، همینطور که الآن نمیدانید که تبلیغات قرار است در آینده شما را به کدام سمت ببرد.
بگذارید یک مثال دیگر هم بزنم که شک و شبههای باقی نماند. قطعاً برایتان اتفاق افتاده که مثلاً دنبال یک کفش کتانی ساقدار باشید ولی از خرید که برگشتهاید، یک کفش راحتی پیادهروی خریده باشید. چرا؟ معلوم است دیگر. چون فروشنده شما را متقاعد کرد که این کفش برای شما مناسبتر و راحتتر است و در هوای گرم کارایی بیشتری دارد.
انواع روش های تبلیغات اینترنتی (بخش دوم)
یک ,تبلیغات ,چیزی ,دنیای ,اینترنتی ,کفش ,شما را ,چه چیزی ,قدرت تبلیغات ,و شما ,برای ما
درباره این سایت