مشتریان همیشه بهوسیله تبلیغات مختلف بمباران میشوند. شک نکنید که غیرممکن است، همه افراد به هر تبلیغی که جلوی رویشان باشد، توجه کنند. اینقدر آگهیهای تبلیغاتی زیاد شدهاست که مردم در بستن و توجه نکردن تبلیغاتی که به آنها مربوط نیست، حرفهای شدهاند.
به شرایط زیر خوب فکر کنید:
فرض کنید که در جاده در حال رانندگی هستید. در راه کلی بیلبورد تبلیغاتی هست که اصلاً به آنها توجه نمیکنید؛ اما در همان شرایط اگر گرسنه باشید، رفتارتان کاملاً تغییر میکند. وقتی گرسنهاید، شروع میکنید به دنبال کردن بیلبوردهای تبلیغاتی اطراف جاده، تا ببینید که کجا یک رستوران خوب میتوانید پیدا کنید. شما دیگر حواستان به بیلبوردهای تبلیغاتی هست چون به آن نیاز دارید و در بین آنها به دنبال چیزی میگردید که مشکلتان را حل کند.
بهترین آگهی تبلیغات زمانی ارائه میشود که مشکلی وجود دارد و شرکت شما میتواند آن را حل کند چون در زمان نیاز، احتمال خرید مشتری خیلی بالاست.
خب این شد یک تبلیغ خوب که در بهترین زمان و مکان ارائه میشود؛ اما یادتان هست که در بخش قبل گفتیم که تبلیغات گاهی بدون اینکه خودمان متوجه شویم، برای ما تعیین و تکلیف هم میکنند. این یعنی چه؟ یعنی خودش میگوید، تو امروز این مشکل و این نیاز را داری و خودش هم راهحل را ارائه میدهد. این داستان را به وفور در تبلیغات تلویزیونی و ویدئویی دیدهاید؛ بهخصوص وقتی میخواهند محصول جدیدی ارائه دهند.
مثلاً، در آگهی تبلیغاتی خود میگویند: امروز به دلیل خانههای آپارتمانی و کمبود نور آفتاب، 80 درصد مردم کمبود ویتامین D دارند و به احتمال زیاد در آینده به پوکی استخوان دچار میشوند. ما این ویتامین را به محصولاتمان اضافه کردیم (ایجاد نیاز و راهحل).
شما نه به این موضوع فکر کرده بودید و نه به دنبال چنین محصولی بودهاید اما حالا شد یکی از دغدغههای شما. پس نکته دوم تبلیغات هم مشخص شد.
یک تبلیغ خوب به ما میگوید چه چیزی نیاز داریم، قبل از اینکه ما به آن فکر کنیم. یک زندگی ایدهآلتر، بدن ایدهآل، سلامتی بیشتر و راحتی بیشتر و خیلی چیزهای دیگر.
همینجا صبر کنید. دقت کردید که مدام از نیاز مشتری حرف میزنیم؟ نکتهها یکییکی خودشان را نشان میدهند.
برای اینکه بهترین تبلیغ را داشته باشید، باید ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، سبک زندگی آنها چگونه است و با چه چیزهایی مرتبط هستند.
اینها را که بدانید، آنوقت میتوانید، تجربههای بهتری به آنها پیشنهاد بدهید. کار سختی به نظر میرسد، نه؟ اینکه بدانید که من کی هستم، کجا هستم؟ چه چیزی دوست دارم و دنبال چه چیزی میگردم؟ باز هم شگفتزده شوید چون تبلیغات دیجیتال بهراحتی هر چه تمامتر این را هم برایتان انجام میدهد. پس بیاید نگاهی کلی به تفاوت تبلیغات آفلاین و آنلاین داشته باشیم و بعد برویم وارد دنیای تبلیغات اینترنتی شویم.
انواع روش های تبلیغات اینترنتی (بخش دوم)
تبلیغات ,تبلیغاتی ,هم ,آنها ,اینکه ,تبلیغ ,به دنبال ,چه چیزی ,که در ,به آنها ,یک تبلیغ
درباره این سایت